追蹤者

2019年11月1日星期五

伸手黨

同朋友講開投資,好多時都會聽到一個問題:近排有咩股票/心水推介。

我自己唔介意share自己揸住啲乜嘢,但好老實講,我自己都會好有保留咁講俾d冇研究開投資嘅人聽,絕對唔會對佢地大力唱好某d股票/投資標的。原因唔係因為我自私,反而係因為我係一個負責任嘅人。我知道好多人嘅心態:冇時間做功課,冇做分析,對公司業績及財務狀況一無所知,唔好話年報,連上yahoo finance睇一睇間公司基本資料佢地都懶,或者唔知點入手研究。佢地主要就係想有個人研究好,餵埋食,佢地只想知道3樣嘢:1)股票號碼,2)入市位,3)止賺位。佢地甚至連止蝕位都唔會問你,彷彿今日買,希望明天升,如果跌的話,佢會問點解,但是原因不重要,因為無論如何佢會選擇揸住先,一日未放出都唔叫蝕。

俾料人其實唔係問題,雖然我花左咁多時間研究,但如有知音分享交流咁絕不是問題。對我自己嚟講,share自己揸住啲乜貨,其實真係純粹sharing,但係好多人就會覺得呢啲係貼士。咁樣對share嘅人嚟講其實會變成一種壓力。我自己分析過,對某公司熟悉,有信心投資落去做股東,咁我買嘅股票,即使價跌,即使坐貨,我都坐得悠然自得。但係我share咗出嚟,人地有理冇理跟我買左,然後問我點解會蝕錢,對於我嚟講就變成一種壓力。所以我成日都好佩服一啲認真嘅blogger無私奉獻share自己嘅倉出黎,因為呢個世界太多人,又唔做嘢,又唔讀書,問人攞完料,中左多謝都冇聲,仲覺得自己料事如神,唔中就覺得人哋係神棍。

而對於攞料嘅人嚟講,share股票號碼/投資標的俾佢落盤,對佢嚟講都未必係好事。首先佢投資左唔熟悉嘅投資標的而呢隻產品向下行時,佢夠唔夠膽揸住?佢會唔會承受唔住壓力走貨?佢會唔會擔心到晚晚都瞓唔著覺,怨天尤人?就當我一講完出嚟隻股票就即刻升,佢清唔清楚 到底應該繼續揸住定應該趁高位走貨?之後嘅策略又應該係點?

另外,佢又敢擺幾多資金落去一隻佢唔熟悉嘅投資標的度?如果只要有人俾貼士就會擺曬成副身家落去,咁嗰個人是傻的。如果佢買一半身家落去,佢都需要承受好大嘅投資壓力。如果佢只係小試牛刀,放少少資金落去玩下,不癢不痛,咁唔係投資而只係賭博,因為佢冇一個好好嘅portfolio去run佢嘅資金而令到資金有穩定嘅增長。咁倒不如拎嗰d不癢不痛嘅錢去澳門押一把大細黎得過癮。

3 則留言:

  1. 回覆
    1. 多謝雲地兄放左我個blog條link上自己個page,帶動了我這個新手blogger嘅人流 :)

      刪除
  2. 波兄,講得好!現時好多人慣左食快餐,用幾分鐘就決定將身家投放在哪裡。希望我地blogger可以建立到良好既投資風氣。

    回覆刪除