追蹤者

2019年11月26日星期二

聽貼士/明牌

打開收音機,電視,facebook都充斥住不少大師級嘅人馬,KOL講一d心水號碼,對於大市走勢分析得頭頭是道,有好多聽眾仲會留言,詢問關於現時持有股票或者想入嘅股票嘅走勢去向。

大師們通常睇一睇個電腦,撳兩下圖表就會為你指點迷津,信徒求到明燈後就滿意收貨。

並唔係想在此批評。不過分析走勢唔容易,就算係國家指數嘅ETF都已經受好多外圍因素影響,更何況分析個股。除咗外圍因素,公司嘅財政狀況,仲有大戶可以操控。大家睇一睇下面嘅link就可以知道其實好多出名嘅大師及股評人嘅命中率其實都係喺50至60之間,已經算係好理想了。

https://www.istarpicks.com/app/author/top

我哋俗稱一d攞貼士嘅人,或者聽明牌嘅人,叫做水魚。其實大家有冇諗過,市場上充斥住大多數嘅資訊有可能都係假㗎呢?股評人推薦某d股票俾你,除左持牌人要話你知佢有冇持有該股票,其他嘢佢係唔需要負責任。股票升嘅時候可以攞出嚟自吹自擂;跌嘅時候,佢只需要一本正經咁同你分析為何會由升勢轉為跌勢,止蝕位置如何。其實佢係處於不敗之地,而你先係真金白銀要拎血汗錢出嚟去投資嗰個。

其實講左咁耐,又有邊個會唔聽明牌呢?好啦,我就乾脆承認其實我都睇好多唔同人嘅分析同推薦。呢個係正常不過嘅事。我呢d小嘍囉就睇下唔同勁blogger嘅分析,炒美股嘅人可能會睇下seekingalpha入面嘅一d勁人嘅文章,甚至係分析師其實都會睇更上一層樓嘅專業分析例如bloomberg或者Thomson reuters去探究市場走勢同資訊。

我絕對唔反對吸收唔同嘅資訊,睇唔同人嘅分析。但係,首要條件係你自己要有分析能力,唔係人講就信。做投資,係自己對自己負責,千祈唔好人哋講乜你就去買,買完唔中就鬧人哋係神棍,你估買六合彩咩?你自己放啲錢落去唔係諗清諗楚,你自己負嘅責任係咪應該最大呢?

所以,要投資,先求知。我自己本身睇好多書,屋企嘅投資書籍,喺半年期間已經增加超過50本以上,雖然有好多未睇得晒。其實每次睇唔同嘅投資書,或者佢入面講嘅內容某啲會有相似地方,但係只要你喺每一本書入面拎到一個半個可以令你叮一聲嘅idea,嗰本書已經唔止值百幾蚊。

記住,自己有底子才懂分析人家說得對不對,到時看明牌也沒人能把你當作水魚。

沒有留言:

發佈留言