追蹤者

2020年1月10日星期五

工作困境

波哥早陣子面對工作困境,喺未達到財自嘅情況下,只有兩條路選擇:

1)鬼叫你窮呀,頂硬上
2)劈炮唔撈,東家唔打打西家

波哥反覆思量,氣頂上心,同平妹講,不如我裸辭慢慢搵工,反正我地呢行唔會搵唔到工。平妹表面好鎮定,實情嚇一驚,苦口婆心勸導波哥:「你知啦,你唔同我,你咁多要求,又要馬兒好,又要馬兒不吃草,搵工係唔難,不過搵份啱你心水又有返咁嘅人工嘅就唔係咁易架,我驚你到時喺屋企未搵到工又覺得有壓力.... 」(下刪一萬字)

波哥於是畫來畫去,畫左個matrix出黎,睇下到底辭職同唔辭職嘅最好同最壞情況會係點。結果左度右度下,覺得如果打算5-6年後要做到財自同埋移民,咁呢個裸辭可能會影響我地兩口子嘅計劃。為免計劃延誤,唯有暫時頂硬上,然後騎住牛搵下馬。

唔搵由自可,一搵就俾平妹講中左。搵來搵去,都冇乜啱心水,唔係嫌份工唔好,就係嫌人地唔慌出到錢,最終只係send到3封信出街。

3封信出街,有兩份有回音,揀左一份去見。話晒7年冇見過工,都真係有d緊張,見到樣樣衰衰就預左,不過,呢個唔係想講嘅重點。

重點係:通常去interview必選題目是什麼?

例牌1:Please introduce yourself.
例牌2:點解你想轉工/點解你對呢份工有興趣?

聽到呢條題目,其實相信每個人嘅答案都係大同小異,不外乎就係講下呢份工幾有意義同埋會帶俾你幾大滿足感,自己幾想有個新挑戰。面試其實係一個什麼概念呢,就係一個虛偽,係極度虛偽嘅過程,唔通interviewer想聽我講對份工有興趣係因為人工高,福利好,返工時間理想,可以令我儲蓄加快,多d時間研究財務自由,盡快賺回自己嘅人生同時間?佢地只想聽到明知係假都係死都要你答嘅標準答案先會對你加以考慮。所以君不見你老細成日都會話請左一個幾好幾好嘅同事返黎,然後你望穿秋水等左兩個月個好好嘅新同事終於返工,點知返左兩日工就原形畢露,過多兩日仲消失於天地間,任你如何尋人都下落不明。

可以反思嘅係,其實任何一個人去見任何一份工都會話自己好想做呢份工因為好有意義,自己好有熱誠,會完全奉獻,基本上呢個答案就同你話你阿媽係女人一樣冇得輸。職業無分貴賤,其實無論做掃街定還是做高官對社會一樣有貢獻(分分鐘清潔垃圾的工作人員對社會貢獻更大),但對社會貢獻同份工對你黎講有冇意義係完全不相同,意義呢樣嘢並唔係咁樣衡量嘅。如果你覺得呢份工咁有意義,你咁有熱誠,咁你只需問自己一個問題就測試到係咪你真心所想。

假設你覺得咁有意義,咁你願唔願意收象徵式1蚊人工去返工。咁有意義喎?唔收錢都應該做啦下嘛?所以講到尾...... 虛偽的說法。我嘅病人有時客氣跟我道謝,我會同佢地講:「唔洗,應該嘅!」咁唔係客氣回應,係我真心所想,呢個係我本份,因為我有出糧嘅,我只係做我專業應當做嘅事。

不要把自己的職業想像得那麼神聖,present得那麼美好,你是收取等價回報去貢獻你應當貢獻的。真正有意義的,是你不再為生活奔波、為口奔馳,已達財務及時間自由之境時,在沒有任何負擔之下,不問回報去做你想做的事,那才是你真正想過並且對你來說有意義的人生。

2020年波哥第一大挑戰就是工作新挑戰,都係嗰句:鬼叫你窮呀,頂硬上!!!

3 則留言:

  1. 。。希望迎難而上,加油。青記

    回覆刪除
  2. 轉個另一個角落,從丹田反翻深深地吸一吸空氣,再做一個合什的手摰,心存感恩,可能會舒服一点!哈哈。

    回覆刪除